RADIO FREE ASIA CORRECTS, CLARIFIES WASHINGTON POST ARTICLE


2003-11-28
Share

WASHINGTON, Nov. 28, 2003�Radio Free Asia (RFA) on Friday informed The Washington Post of inaccuracies in its article �Scholar Says U.S. Unharmed; Gao Defends Human Rights Efforts, Appeals for Sympathy� (Nov. 28).

The article describes Gao Zhan as a "U.S. permanent resident who now lives in Herndon and does freelance work for Voice of America's Radio Free Asia..."

This statement mischaracterizes Radio Free Asia as a partner or subsidiary of Voice of America, which is inaccurate. Radio Free Asia is a private nonprofit news organization unrelated to Voice of America, although both are overseen by the same Broadcasting Board of Governors.

It also mischaracterizes Gao Zhan's work for RFA. Among other commitments, Ms. Gao has contributed weekly on-air commentaries related to women's issues over the last two years, as an outside contractor for RFA's Mandarin service. Her contract was terminated on Nov. 26.#####

Comments (0)

View all comments.

Add comment

Add your comment by filling out the form below in plain text. Comments are approved by a moderator and can be edited in accordance with RFAs Terms of Use. Comments will not appear in real time. RFA is not responsible for the content of the postings. Please, be respectful of others' point of view and stick to the facts.

View Full Site